Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast

Saturday, May 23, 2009

My journey to Putrajaya - Bahagian 1












Dua minggu yang lalu, aku bertemu lagi dengan dua orang kawan lama. Kalau sebelum ini kami sekadar duduk bersembang sambil makan dan minum, kali ini kami mencuba Putrajaya Lake Cruise pula. Kebetulan pada setiap hujung minggu harga tiket untuk menaiki 'cruise' dipotong separuh harga untuk pelayaran selama 20 minit.

Memandangkan Putrajaya agak jauh dari rumah, aku terpaksa bangun lebih awal dari kebiasaan pada pagi itu. Hendak dijadikan cerita, setiap pagi ahad sepanjang bulan Mei Rapid KL menjalankan kerja-kerja menaik taraf perkhidmatan LRT Putra. Terpaksalah aku mengambil bas ke Stesen LRT Star Titiwangsa kerana sudah berjanji hendak berjumpa Along di Stesen Pandan Jaya.

Syukur alhamdulillah... murah rezeki aku pada pagi itu. Tak sempat letih menunggu di tepi jalan, bas akhirnya sampai. Perasaan aku bercampur baur ketika itu. Seronok juga sesekali menaiki bas pada waktu pagi. Udara masih nyaman dan tidak begitu banyak kenderaan di jalan raya.

Di dalam bas pun tidak begitu ramai penumpang. Kebanyakan mereka hendak ke tempat kerja atau ke pasar. Tersenyum aku di dalam hati melihat beberapa orang siswi turun di hentian bas berdekatan Tasik Titiwangsa. Bersemangat sungguh mereka. Maklumlah... orang muda.

Jika difikir-fikirkan, sudah lama juga aku tidak bersenam atau berjoging. Aku ada juga menyimpan hasrat hendak kembali melakukan rutin joging seperti dulu. Tetapi selalu saja tertangguh kerana mengharapkan ada teman. Tak seronok langsung jika aku terpaksa berjoging seorang diri.

Bersambung...

No comments: